Elkapott engem is a Cobbler-láz!


Elkapott engem is a cobbler-láz, olvasgattam a blogokat és láttam, hogy már mindenkinek van saját cobblerje, láttam már szílvást, erdei gyümölcsöst, barackosat, egyszóval sokfélét.
Mivel ma barack lekvárt főztem, pár szép darabból én is összedobtam egy cobblert.
A receptet két blogról a Terülj, terülj asztalkámról és a Zamat és illat-ról dolgoztam össze, na meg persze egy picit a saját ízlésemre is formáltam.:)

Hozzávalók:

Gyümölcsös rész:
60 dkg barack
5 evőkanál barnacukor
2 evőkanál keményítő vagy liszt
1 tasak vaníliás cukor

Tésztás rész:

30 dkg liszt
4 evőkanál cukor
1/4 tasak sütőpor
10 dkg hideg vaj
1 tojás
150 ml tejszín
pici só

Elkészítés:
1. A barackot kimagoztam, negyedekre vágtam, hozzákavartam a barnacukrot, a keményítőt és a vaníliás cukrot, ezt a keveréket egy kivajazott jénai tálba egyenletesen elosztottam.
2. A lisztet, a sót és a sütőport egy tálban összekevertem és hozzáadtam sorba a többi hozzávalót is, cukrot, a vajat elmorzsolva, tojást, tejszínt és egy fakanál segítségével, majd kézzel alaposan összedolgoztam.
3. Ezután a tésztából diónyi darabkákat csipkedtem és a barack tetején egyenletesen szétosztottam.
4. A tészta tetejét, barnacukorral megszórtam.
5. 180 fokon 25-30 percig sütöttem.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Erdélyi hagymás rostélyos

Pulykahere másképpen!

Párizsi csokis meggyes muffin