Karfiolleves


Legtöbb ember nem szereti a karfiollevest. Én is így voltam ezzel egész sokáig, aztán a fejembe vettem, hogy én kitalálok majd valamit, egy olyan karfiollevest ami tényleg finom és jól is néz ki. Szerencsére elég rövid idő alatt sikerült elérnem amire vágytam. Íme a végeredmény!

Hozzávalók:
2 evőkanál olaj
5 dkg vaj
50 dkg tisztított vagy fagyasztott karfiol
kb 800 ml víz
kb 250 ml tej
só ízlés szerint
1/4 kávéskanál őrölt fehér bors
1/2 csokor petrezselyemzöld

Elkészítés:
Az olajat és a vajat egy fazékban összeolvasztjuk és rádobjuk a karfiolt majd felöntjük kb. 200 ml vízzel sózzuk borsozzuk Lefedve 10-15 percig főzzük.
Amikor a karfiol megpuhult kb. 1/3 -át kivesszük és a tejjel összeturmixoljuk.
Visszaöntjük a fazékba és felöntjük az egészet kb.600 ml vízzel.
Ha szükséges még utána sózunk és lassú tűzön még főzzük 15 percet.
A végén megszórjuk apróra vágott petrezselyemzölddel.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Erdélyi hagymás rostélyos

Pulykahere másképpen!

Párizsi csokis meggyes muffin