Ananászos csirkenyársak

Mostanában nagyon  rákattantam az ananászra, mindennel ananászt ennék. Keresgéltem is a receptjeim között és erre bukkantam az egyik Stahl könyvemben, igaz ott pulykával készült, de csirkével is nagyon jó lett.





Hozzávalók( 8 nyárshoz):
1 doboz 40 dkg-os darabolt ananászkonzerv( nem cukrozott)
1 db piros kaliforniai paprika
5 kisebb lila hagyma
50 dkg csirkemellfilé

máz:
2 dl szójaszósz
1 dl olívaolaj
2 kávéskanál őrölt gyömbér
2 evőkanál méz
1 kávéskanál cayenne bors vagy csípős pirospaprika

Elkészítés:
1. A sütőt előmelegítjük 200 fokra, és vízbe áztatunk 8 db hurkapálcikát. Előkészítünk egy tepsit (kb 30X40 cm-es) én azt használtam amit a gázsütőhöz adtak. Kibéleljük alufóliával, és letépünk még 2 nagyobb darabot,  majd hurkákat sodrunk belőle amiket a tepsi két végébe  fektetünk. Ezek lesznek a nyársak támasztékai, amelyek  meggátolják, hogy a húsfalatok a tepsi aljához ragadjanak.
2. A húst 2x2 cm-es darabokra vágjuk, a hagymát megpucoljuk és negyedekbe vágjuk, majd szétszedjük őket, a paprikát felkockázzuk, az ananászt lecsöpögtetjük.
3. A hurkapálcikákra felszúrjuk a hozzávalókat: ananász, hagyma, hús, paprika sorrendben.
4. Elkészítjük a mázat: a hozzávalókat egy kis tálban összekavarjuk.
5. A nyársakat lekenjük a mázzal, elhelyezzük őket a tepsibe, 20-25 perc alatt készre sütjük őket, és közben még 2-3 alkalommal megkenjük a süldögélő nyársakat a szójás mázzal.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Erdélyi hagymás rostélyos

Pulykahere másképpen!

Párizsi csokis meggyes muffin