Korianderes karfiolleves a Casa Moroból!

Még februárban, a születésnapomra " kaptam" vagyis az ajándék pénzből én vettem meg a Casa Moro -A spanyol és arab konyha ízei című könyvet. Akkor párszor átlapoztam, de nem készítettem el semmit belőle, mert vagy épp nem volt itthon meg minden hozzávaló vagy nem is tudtam beszerezni minden hozzávalót. Így mi tagadás, el ment a kedvem a könyvtől, és feltettem a könyvespolcra.


De most hétfőn, újra elővettem és megakadt a szemem a korianderes karfiollevesen, amihez szerencsére minden hozzávaló kéznél volt, így gyorsan el is készítettem. És, hát mit mondjak valami fantasztikus lett a végeredmény, eddig is készítettem karfiollevest de ezután csak így fogom készíteni, nagyon nagyon ízlik, olyan mintha a legjobb étterem legjobb séfje készítette volna, és ez nem az én érdemem, hanem a könyv, a recept de legfőképpen a szerzőké akik közzé tették ezt a pazar receptet.

" A karfiol sajátos, a friss koriander földes íze és a koriandermag citromos aromája igazán pompás kombinációt alkot e levesben. A tálaláskor hozzáadott diós-mogyorós ízű karamellizált vaj a török konyhában a joghurt hagyományos kiegészítője"


Hozzávalók (4-6 személyre):

60 g vaj
3 evőkanál olívaolaj
1 fej vöröshagyma apróra vágva
3 gerezd fokhagyma vékonyra szeletelve
1-1,5 evőkanál koriander mag durvára törve
1 kg karfiol, a leveleitől megfosztva, megmosva és nagyjából 1 cm-es darabokra vágva
750 ml zöldségalapé vagy víz
1 tojássárga
½ evőkanál kukorica vagy búzaliszt
400 g görög joghurt( előállítható kendőben lecsöpögtetett joghurtból)
2 evőkanál durvára vágott friss koriander
2 teáskanál török chilipaprika-pehely ( elhagyható)
tengeri só és fekete bors

Karamellizált vaj:
75 g sózatlan vaj

Elkészítés:
1. A 60 g vajat az olívaolajjal közepes lángra tett edényben megforrósítjuk. Belekeverjük a hagymákat és a koriandermagot, 10- 15 percig pirítjuk, míg enyhén megbarnulnak.
2. Hozzáadjuk a karfiolt és 300 ml alaplevet(vizet), és fedő alatt közepes lángon 20-30 percig főzzük. Ahelyett, hogy kevernénk, időnként krumplinyomóval dolgozzuk át a levest. Amikor a karfiol megpuhult adjuk hozzá a többi alaplevet(vizet) is, és hagyjuk főni.
3. Egy tálban a tojássárgáját és a kukorica vagy búzalisztet habverővel sűrű krémmé keverjük. Hozzáadjuk a joghurtot is, majd az egészet a levesbe forgatjuk. Felforraljuk, sózzuk-borsozzuk, és a friss koriandert is belekeverjük.
4. Tálalás előtt a 75 g vajat a legalacsonyabb láng felett megolvasztjuk. A savó szép lassan különválik, és barnára karamellizálódik.-vigyázat könnyen megég!!!
Tálaláskor valamennyi tányér tetejére kanalazunk belőle egy keveset, és chilipaprika-pehellyel is megszórjuk.

Megjegyzések

Ottis üzenete…
Ezt megkóstolnám szívesen!
Maimoni üzenete…
Én is bizony!!
Zsazsa üzenete…
:) köszönöm!
Kata üzenete…
Biztosan jó lehetett...jön a karfiol, meg is főzöm:)

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Erdélyi hagymás rostélyos

Pulykahere másképpen!

Párizsi csokis meggyes muffin