Vasárnapi cobbler!

Úgy kb 1 hete eszembe jutott a cobbler, arra gondoltam, hogy készítek egy epres-almás-at. Meg is vettem hozzá fél kg epret, és amikor itthon megkostoltam mintha vízbe vagy nem is tudom mibe haraptam volna, úgy ahogy volt eldobtam az egészet mert nagyon rossz volt. Gondoltam várok amíg megjelenik a piacon a finom szatmári eper.
Aztán a tegnap eszembe jutott, hogy van egy fél csomag fagyasztott meggyem és abból kellene cobblert készítsek. El is készült méghozzá meggyes-almás változatban. A receptet már egyszer a tavaly beírtam, az szerint készítettem most is.



Hozzávalók:

Gyümölcsös rész:
60 dkg gyümölcs( tisztitott, magozott, darabolt)
5 evőkanál barnacukor
2 evőkanál keményítő vagy liszt
1 tasak vaníliás cukor

Tésztás rész:

30 dkg liszt
4 evőkanál cukor
1/4 tasak sütőpor
10 dkg hideg vaj
1 tojás
150 ml tejszín
pici só

Elkészítés:
1. A gyümölcsökhöz hozzákavartam a barnacukrot, a keményítőt és a vaníliás cukrot, ezt a keveréket egy kivajazott jénai tálba egyenletesen elosztottam.
2. A lisztet, a sót és a sütőport egy tálban összekevertem és hozzáadtam sorba a többi hozzávalót is, cukrot, a vajat elmorzsolva, tojást, tejszínt és egy fakanál segítségével, majd kézzel alaposan összedolgoztam.
3. Ezután a tésztából diónyi darabkákat csipkedtem és a gyümölcs tetején egyenletesen szétosztottam.
4. A tészta tetejét, barnacukorral megszórtam.
5. 180 fokon 25-30 percig sütöttem.

Megjegyzések

mellissina2 üzenete…
Kedves Zsuzsa,remélem folytatod a blogírást,most találtam a blogodra és nagyon tetszik.Vittem is az egyik cobblered!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Erdélyi hagymás rostélyos

Pulykahere másképpen!

Párizsi csokis meggyes muffin