Zöldséges Ramen

Nem régen írtam, hogy voltam a budapesti Momotaro Ramen étteremben.  És ott, akkor ettem először ramen-t, nekem nagyon ízlett, ezért elkezdtem recept után kutakodni az interneten, több  receptet átnéztem. Aztán végül mégis csak úgy magamtól készítettem el a saját ramenemet. Nem tudom ez így mennyire lett autentikus, de szerintünk nagyon hasonlít a Momotarosra.
Még Budapesten beszereztem hozzá néhány hozzávalót amiket sajnos nálunk nem lehet kapni, bambuszrügyet és a mie tésztát.
Kínai gombát sajnos nem kaptam a Tesco-ban és máshová meg már nem volt időm elmenni.
Ha esetleg valaki tudja, hogy Romániában hol lehet ezeket beszerezni, kérem árulja el.



Hozzávalók( kb 6 adag):

szezámolaj
szójaszósz
½ csomag újhagyma
1 nagy cikk fokhagyma
1 kisebb sárgarépa
10-15 dkg bambuszrügy( én konzervet használtam)
½ fej kínai káposzta
füstölt tofu
pár darab  mirelit brokkoli rózsa
3 tömb mie tészta ( 4 tömb  volt a csomagban)

kb. 2 liter zöldség alaplé

Elkészítés:

1. A zöldségeket előkészítjük: az újhagyma fehér részét és egy keveset a zöld részéből is felkarikázunk, a sárgarépát megtisztítjuk és kb 3 cm-es darabokra vágjuk (julienne),a fokhagymát összezúzzuk, a káposztát feldaraboljuk( én a torzsás részét nem használtam fel), a bambuszrügyet lecsöpögtetjük, a tofut dobókocka nagyságúra daraboljuk.
2. Két evőkanál szezámolajban pár perc alatt megfonnyasztjuk a hagymát, rádobjuk a sárgarépát, a zúzott fokhagymát, majd a többi zöldséget is. Meglocsoljuk 2 evőkanál szójaszósszal, majd az egészet felengedjük a zöldségalaplével, sózzuk és készre főzzük! nem kell sokáig főzni inkább maradjanak kicsit ropogósak a zöldségek mintsem szétfőjenek.
3.  Egy serpenyőben 2 evőkanál szezámolajon  megpirítjuk a tofu kockákat majd összekavarjuk 1 evőkanál szójaszósszal, majd a leveshez adjuk, ha szükséges a levest újra megsózzuk.
4. A mie tésztát a csomagoláson szereplő utasítás szerint elkészítjük, és a tofuhoz használt serpenyőben pár csepp olajjal összeforgatjuk.
5. Tálaláskor a tál aljára szedünk egy adagot tésztából, majd rá merjük a levest.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Erdélyi hagymás rostélyos

Pulykahere másképpen!

Párizsi csokis meggyes muffin