Baklava

Régóta hallom mindenhonnan, hogy milyen finom, igazi mennyei finomság a baklava, de valahogy amiket készen láttam az üzletekben nem fogtak meg. Aztán pár hete csak vettünk egy kis dobozkával, hát nem volt valami nagy szám, de arra jó volt, hogy felkeltse az érdeklődésemet. Utánanéztem, hogy hogyan is készül a baklava. A sok finom hozzávaló láttán  gondoltam, csak meg próbálkozom vele, üsse kő!, csak jobb lesz mint a bolti ami szerintem diót csak nyomokban tartalmazott.
Ez is egy gyorsított változat mert a leveles tésztát nem én készítettem, kihasználva modern világunk lehetőségeit, bolti gyorsfagyasztottból készült.
Szerintem nagyon finomra sikerült, nem tudom ilyen kell-e legyen az igazi, de engem ez is meggyőzött, habár van aki szerint ez már túl diós.... Lehet a baklava egyáltalán túl diós?



Hozzávalók:
50 dkg fagyasztott leveles tészta( pl. Linco)

30 dkg  vaj
40 dkg darált dió

10 dkg zsemlemorzsa
10 dkg cukor
1 kiskanál. őrölt fahéj
csipet őrölt szegfűszeg
20 dkg cukor
2,5 dl víz 
5 evőkanál méz
1 citrom leve és héja


1. 25 x 25 x 8 cm-es tepsit kivajazunk. A kiolvasztott tésztalapokat középen kettévágjuk,így kapunk kb. 24 db lapot. A vajat megolvasztjuk.

2. A diót, morzsát, cukrot, fűszereket összekeverjük. A tepsi aljára 5 lapot teszünk, közüket meglocsoljuk vajjal. 3. Az 5. lapot megszórjuk a diós keverékkel, majd újabb 2 lap következik vajjal meglocsolva. Ezt folyamatot addig ismételjük, amíg tart a hozzávaló. A tejére tészta kerüljön, vajjal meglocsolva.
4. 180 °C-ra előmelegített sütőben 45 percig sütjük.

5. A cukorból, citromléből, citromhéjból, mézből 10 percnyi főzéssel szirupot főzünk. A kész baklavát leöntjük a sziruppal. Kockákra vagy rombuszokra vágva, hűlni hagyjuk.
 

Megjegyzések

Foodafok üzenete…
Bár, igen édes ez a süti, de jöhet ezerrel!
Ottis üzenete…
Ügyes vagy hogy elkészíttetted!
garlutti üzenete…
Delicioso BAKLAVA ..yo tambien hice uno y lo tengo en pasteles ...me gusta ..besos MARIMI
Jutka üzenete…
Örömteljes Boldog Új Évet kívánok!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Erdélyi hagymás rostélyos

Pulykahere másképpen!

Párizsi csokis meggyes muffin